/
/
/
FINAL GATHER (Işık Zıplamaları Hesaplatma)
FINAL GATHER (Işık Zıplamaları Hesaplatma)
   FINAL GATHER (Işık Zıplamaları Hesaplama)
    Photometric ışıkların ışınları çarptıkları yerde zıplayarak yayılırlar. Kapalı ortamlarda Photometric ışıklar yere çarptıktan sonra zıplayarak karanlık yerleri aydınlatırlar.   
    1. Ekrana bir Photometric ışık eklenir.
    2. Render Setup   ► Indirct Illumination ►Final Gather 
(Şekil 1).


                                 Şekil  1:Final Gather   

    3. Enable Final Gather onay kontrol kutusu işaretlenir.
    4. Render’ in kalitesi için  FG Precision Preset  kısmındaki sürgü hareket ettirilerek Render  görüntü kalitesi ayarlanır.  Sürgü sola doğru hareket ettirilirse kalite düşer ve en solda en düşük değer olan Draft durumuna geçer, sağa doğru hareket ettirilirse kalite yükselir en sağda Very Heigh kalitesine erişilir. Bu ayarın aynısı Render penceresinin alt kısmında da yapılır. Yüksek kalite Render alma süresini uzatacaktır.
     5. Diffuse Bounces kısmına yazılan değer ışınların zıplama sayısıdır. 1 değeri girilirse ışınlar bir defa, 2 değeri girilirse iki defa zıplar. Zıplama sayısı arttıkça ortam daha aydınlık hale gelir.
     6. Initial FG Point Density  kısmına nokta yoğunluğu değeri girilir.  
     7. Rays for FG Point kısmına yüksek değer girilerek gölge ve detay değerleri artırılır ve lekeler yok olur.
     8. Interpolate Over Num FG Points kısmına değer girilerek birbirine yakın noktalar arasındaki geçişi sağlanır ve daha düzgün bir yüzey elde edilir.
     9. Render yapılarak Final Gather sonucu görülür
(Şekil 2). Mr Daylight konusundaki Şekil 4 ile karşılatırınız ve aradaki farkı görünüz.

 
                            Şekil 2:”Final Gather” sonucu

 

SPONSORLAR