/
/
/
MENTAL RAY (MR) AYARLARI
16. BÖLÜM : Render (Derleme) ve İnce Ayarları
MENTAL RAY (MR) AYARLARI
   MENTAL RAY RENDERER AYARLARI
   Mental Ray Renderer aktif yapıldığında Render penceresinin alt tarafına ayarların yapıldığı bölüm yerleşir (Şekil 1).  Burada Mental Ray ile ilgili yansıma, kırılma ve diğer ayarlar yapılır. Bu ayarlar şunlardır:


                                              Şekil 1:”Mental Ray Renderer” penceresi

    1. Image Precision (Antialiasing) kısmındaki sürgü hareket ettirilerek imaj kalitesi ayarlanır. Sürgü sola doğru hareket ettirilirse kalite düşer ve en solda pasif duruma geçer, sağa doğru hareket ettirilirse kalite yükselir. Yüksek kalite Render alma süresini uzatacaktır.
    2. Soft Shadows Precision kısmındaki sürgü hareket ettirilerek tüm ışıkların oluşturduğu gölge kalitesi ayarlanır. Sürgü sola doğru hareket ettirilirse kalite düşer ve en solda pasif duruma geçer, sağa doğru hareket ettirilirse kalite yükselir ve en sağda  maksimum olur.
    3. Final Gather Precision kısmındaki sürgü hareket ettirilerek Fotometrik ışıklarda, karanlık yerlerin aydınlatılması için ışın zıplama sayıları ayarlanır. Sürgü sola doğru hareket ettirilirse zıplama sayısı azaltılır ve ortam karanlık olur. Sürgü sağa doğru hareket ettirilirse zıplama sayısı artırılır ve ortam daha aydınlık olur. Sürgü sağa doğru hareket ettirildiğinde Render süresi artar.
    4. Glossy Refrections Precision kısmındaki sürgü hareket ettirilerek Mental Ray malzemelerin yansıma kalitesi kontrol edilir. Sürgü sola doğru hareket ettirilirse yansıma azaltılır ve en solda pasif duruma geçer. Bu durumda objelerin yansıma özelliği kaldırılır. Sürgü sağa doğru hareket ettirilirse yansıma kalitesi artar ve en sağda maksimum olur.  Sürgü sağa doğru hareket ettirildiğinde Render alma süresi artar.
    5. Glossy Refractions Precision kısmındaki sürgü hareket ettirilerek Mental Ray ışıkların kırılma değerleri kontrol edilir. Sürgü sola doğru hareket ettirilirse kırılma azaltılır ve en solda pasif duruma geçer. Bu durumda cam özelliği verilmiş objelerin saydamlığı ortadan kalkar. Sürgü sağa doğru hareket ettirilirse kırılma artar ve en sağda maksimum olur. 
    6. Trace / Bounces Limits bölümünde Mental Ray ışıkların ve malzemelerin yansıma, kırılma ve ışın zıplama sayı değerleri girilir.
        ♦ Maximum reflections kısmına yansıma değeri girilir. 0 değeri yansıma yok, 1 değeri sadece bir defa yansıma, 2 değeri iki defa yansıma olacak demektir. Default değer 4’ tür.
        ♦ Maximum refractions kısmına ışık kırılma değeri girilir. 0 değeri kırılma yok, 1 değeri sadece bir defa kırılma, 2 değeri iki defa kırılma olacak demektir. Default değer 6’ dır.
        ♦ FG Bounces kısmına ışıkların ışınlarının sıçrama sayısı girilir.  Default değer 0’ dır. 1 değeri sadece bir defa sıçrama olacak, 2 değeri iki defa sıçrama olacak demektir. Yüksek sayılar ortamı daha aydınlık gösterir fakat Render süresi uzun olur.


 

SPONSORLAR