/
/
/
VERTEX (Köşe) ALT OBJESİ ÜZERİNDE YAPILAN İŞLEMLER
VERTEX (Köşe) ALT OBJESİ ÜZERİNDE YAPILAN İŞLEMLER
   EDIT POLY - VERTEX (Köşe)

    Köşe üzerinde düzenleme yapmak için aşağıdaki işlemler yapılır:
    1. Box komutuyla ekrana bir kutu oluşturalım ve seçelim
(Şekil 1). Obje üzerinde kenarların açık olarak görünmesi için görüntü stillerinden Edged Faces (Kenarlanmış Yüzeyler) seçilir.
    2. Edit Poly komut aracını aktif yapalım ve Vertex
(Köşe)  alt objesini seçelim. Edit Vertices  (Köşeleri Düzenle) bölümünde aşağıdaki işlemler yapılır (Şekil 2):

      
                         Şekil 1:Kutu                                  Şekil 2:Köşe düzenleme                      

      ♦ Remove (Geri Al)  komut düğmesine tıklanırsa önceden seçilmiş köşe noktası silinir.     
      ♦ Break 
(Kırma) komut düğmesine tıklanırsa önceden seçilmiş köşe noktasına bağlı segmentleri birbirinden ayırır. Şekil 3’ de köşe noktası serbest hale getirilmiş segmentler görülmektedir.
      ♦ Extrude (Yükseklik – Kalınlık)  komutu önceden seçilmiş köşe noktasını aşağı veya yukarı yükseltir. Extrude düğmesinin yanındaki küçük kare kutuya  tıklanırsa Extrude Vertices (Köşeleri Yükseltme)  adında değer kutuları ve Komut Düğmeleri (Caddy) görüntülenir (Şekil 4).

     
          
Şekil 3:Break uygulaması               Şekil 4:Değer kutuları                 

        > Height  (Yükseklik)  kutusuna noktanın yükseklik değeri girilir. Sayının önüne  (eksi) işareti konulursa içeri doğru derinlik verilir.
        > Width
(Genişlik)   kutusuna değer verilirse nokta verilen ölçü kadar noktanın 4 yönüne genişler ve piramit şeklinde çıkıntı oluşur.
        >  OK
(Tamam)  düğmesine tıklanarak işlem tamamlanır (Şekil 5).
        > Apply and Continue (Uygula ve Devam Et)  düğmesine tıklanırsa aynı yerde işleme devam edilir (Şekil 6).
        > Cancel (İptal)   düğmesine tıklanırsa işlem iptal edilir.

   
                Şekil 5:Piramit çıkıntı                          Şekil 6:İşlemin devamı

     ♦ Chamfer (Pah Kırma) düğmesine tıklanırsa önceden seçilmiş köşe noktasının 4 tarafına pah kırar. Chamfer düğmesinin yanındaki küçük kare kutuya  tıklanırsa Chamfer isimli değer kutuları ve komut düğmeleri  (Caddy) görüntülenir (Şekil 7). 
        > Vertex Chamfer Amount  kutusuna pah mesafesi girilir. Köşe seçilirse köşeye bağlı 3 kenara pah kırar (Şekil 8).
        > Open  düğmesine tıklanırsa pah kırılan yeri silerek boşaltır.
        > OK
(Tamam)  düğmesine tıklanarak işlem tamamlanır.

      
   Şekil 7:Caddy                    Şekil 8:Pahlar                            Şekil 9:Çoklu pah kırma

        > Apply and Continue (Uygula ve Devam Et)  düğmesine tıklanırsa aynı yerde işleme devam edilerek çoklu pah kırılır (Şekil 9).
        >  Cancel (İptal)   düğmesine tıklanırsa işlem iptal edilir.
      ♦ Weld
(Kaynak) düğmesine tıklanırsa önceden seçilmiş köşe noktalarını (Şekil 10) birleştirilir.

    
     Şekil 10:Seçilmiş köşe noktaları         Şekil 11:Değerler                                        

         > Weld düğmesinin yanındaki küçük kutuya  tıklanırsa Weld Vertices isimli değer kutuları ve komut düğmeleri görüntülenir (Şekil 11). 
         > Weld Threshold  değer kutusuna kaynatma mesafesi girilir. Bu mesafe iki nokta arasındaki mesafeden fazla olmalıdır.
         > OK  düğmesine tıklanarak işlem tamamlanır
(Şekil 12).
      ♦ Target Weld (Hedef Kaynak)  düğmesine tıklanırsa seçilmiş bir köşe noktası (Şekil 13) sürüklenerek başka bir köşe noktası üzerine getirilirse noktalar birleştirilir (Şekil 14).

           
           
Şekil 12:Kaynatılmış köşeler                         Şekil 13:Seçilmiş köşe                                                                         

      ♦ Connect (Bağlama)  düğmesine tıklanırsa önceden seçilmiş iki köşe noktası arasına kenar yerleştirir. Ctrl tuşu basılı tutularak birden fazla köşe seçilir (Şekil 15).

  
             
Şekil 14:Kaynatılmış köşe                                      Şekil 15:Yeni kenarlar

SPONSORLAR