/
/
/
3D OBJE YAKALAMA (3dosnap)
3D OBJE YAKALAMA (3dosnap)
   3D OBJECT SNAP (3D Obje Yakalama)
   1.TANITIM
    Ekranda  çizili bulunan 3D katı model objelerin özel noktalarını yakalamak için kullanılan modlardır. 3D çizimlerinde bu noktalar yakalanarak çizime devam edilir ve hatasız bir çizim yapılmış olur.
    3d nokta yakalama modlarına aşağıdaki yollardan ulaşılır:
    ♦ Klavyeden 3DOSNAP yazılır ve Enter
 tuşuna basılır.
       Command:3DOSNAP
  
    ♦ Status Bar ►3D Object Snap    (Durum  Çubuğu ►3D Obje Yakalama)
    ♦ F4 tuşuna basılarak kapalıysa açılır, tekrar basıldığında mod kapanır.

   2.3D NOKTA YAKALAMA MODLARININ AKTİFLEŞTİRİLMESİ
    Modları aktifleştirmek için aşağıdaki sıra takip edilir:
    1. 3dosnap komutu çalıştırıldıktan sonra Drafting Settings
(Çizim Ayarları) isimli diyalog kutusu görüntülenir (Şekil  1).
    2. Diyalog kutusundan 3D Object Snap (3 Boyut Obje Yakalama) sekmesine tıklanır ve aşağıdaki düzenlemeler yapılır:
       ♦ 3DObject Snap On (F4)  yazısı önündeki onay kutusu işaretlenirse çizim yapılırken tüm seçenekler otomatik   olarak kullanılır.
       ♦ Select All düğmesine tıklanırsa 3D Object Snap modlarının tamamı seçilmiş olur.
       ♦ Clear All  düğmesine tıklanırsa tüm modlar temizlenir.
       ♦ OK düğmesine basılarak ayarlar kalıcı hale getirilir.

   3.3D NOKTA YAKALAMA MODLARI
    Object Snap modes bölümünde aşağıda modlar kullanılır.
    1. Vertex
(Köşe): 3d katı model parçaların köşelerini yakalamak için kullanılır.  Bu modun işareti küçük bir kare kutudur. Klavyeden yazımı  ZVER şeklindedir.
    2. Midpoint on Edge
(Kenar Ortası): 3d katı model parçaların kenarlarının orta noktasını yakalar. Bu modun işareti küçük bir üçgendir. Klavyeden yazımı  ZMID şeklindedir.
    3. Center of face
(Yüzeyin merkezi): 3d katı model parçaların yüzeylerinin ortasını yakalar. Bu modun işareti küçük bir dairedir. Klavyeden yazımı  ZCEN şeklindedir.
    4. Knot
(Düğüm): Spline objesinin veya yüzeyin düğüm yerini yakalar. Bu modun işareti küçük bir daire ve çarpıdır. Klavyeden yazımı  ZKNO şeklindedir.
    5. Perpendicular (
Yüzeye Dik): 3d katı model parçaların düzlemsel yüzeyine dik yakalar. Klavyeden yazımı  ZPER şeklindedir.
    6. Nearest to face
(Yüzeye En Yakın): 3d katı model parçaların yukarıda belirtilen özel noktaların haricindeki her yeri yakalamasıdır. Bu modun işareti birbirine ters iki üçgen şeklindedir. Klavyeden yazımı  ZNEA şeklindedir.


               Şekil 1:”Drafting Setting-3D Object Snap” diyalog kutusu

   4.3D NOKTA YAKALAMA MODLARININ KULLANIMI
    2. maddesinde anlatılan aktifleştirmeden sonra 3D nokta yakalama modları otomatik yakalamıyorsa aşağıdaki örnek çizimde yapıldığı gibi yapılır.
    1.Çizim komutu çalıştırılır.
       Command:CYL
     (Silindir komutu çalıştırıldı)
     2. Silindiri, kutunun
(Şekil 2) üst yüzeyinin merkezine yerleştirmek için mesajdan sonra klavyeden ZCEN yazılıp Enter tuşuna basılır. İmleç üst yüzeye getirildiğinde yüzeyin merkezini yakalar (Şekil 3).
        Specify center point of base or [3P/2P/Ttr/Elliptical]: ZCEN

   
               Şekil 2:Kutu                Şekil  3:Yüzeyin merkezi                   Şekil  4:Silindir   

   3.Silindirin tabanının yarıçap değeri girilir.
      Specify base radius or [Diameter] <18.4517>: 20

   4.Silindirin yükseklik değeri girilir ve silindir çizilir
(Şekil 4).
      Specify height or [2Point/Axis endpoint] <40.0000>: 30

 

SPONSORLAR