/
/
/
BEVEL (Eğimli Kalınlaştırma)
BEVEL (Eğimli Kalınlaştırma)
   BEVEL (Eğimli Kalınlaştırma)

    1.TANITIM
    Bevel komutuyla, 2 boyutlu çizim elemanlarına kalınlık (yükseklik) verilerek 3 boyutlu obje haline getirilir.  Ayrıca kalınlık verilen objelere eğim de verilir. Bevel  komutuna aşağıdaki yoldan girilir:
     ♦ Modify panel   ►Modifier List ►Object – Space Modifiers ►Bevel

    2.OBJELERE EĞİMLİ KALINLIK VERME
    Objelere eğimli kalınlık vermek için aşağıdaki sıra takip edilir:
    1. 2D çizimler Top
(Üst) ekranında oluşturulur (Şekil 1). Gerekiyorsa aşağıdaki işlemler yapılır.
       ♦ Attach
(Bağlama) komutuyla birbirlerine bağlanırlar.
       ♦ Trim 
(Budama) komutuyla fazlalıklar budanır.
       ♦ Weld 
(Kaynatma) komutuyla üst üste gelen köşeler kaynatılır. Bu komutlarla ilgili geniş bilgi daha önceki bölümlerde anlatılmıştır.
    2. Komut panelinden Modify   butonu tıklanır ve Modifier List’ den Bevel seçilir.
    3. Parametrs bölümünün Surface alt bölümünde aşağıdaki seçeneklerden biri kullanılır
(Şekil 2).

     
                      Şekil 1: 2D obje                             Şekil 2: Parametreler  

       ♦ Linear Sides seçeneği seçilirse geçişler keskin köşeli olur.
       ♦ Curved Sides  seçeneği seçilirse geçişler  yumuşak hale getirilir.
    4.  Bevel Values  bölümünde
(Şekil 3) aşağıdaki düzenlemeler yapılır:

    
  Şekil 3:Kalınlık değerleri                    Şekil 4:Eğimli 3D obje  
       
       ♦ Start Outline kısmına değer girilirse mevcut 2D veya 3D obje içe veya dışa doğru yayılır.
       ♦ Level 1
(Seviye 1) alt bölümündeki  Height kısmına yükseklik değeri girilir. Outline  kısmına eğim değeri girilir. – (negatif) değer girilirse eğim içeri doğru, + (pozitif) değer girilirse eğim dışarı doğru yapılır. Şekil 4’ de içe doğru eğim verilerek kalınlaştırılmış obje görülmektedir.

    
    Şekil 5:İkinci eğimli kalınlaştırma    Şekil 6: 2 boyutlu yazı 

       ♦ Level 2 ve Level 3  alt bölümlerindeki  Height ve Outline  (Dış Çizgi) kısımlarına değerler girilerek üst yüzeyden kalınlaştırmaya devam edilir (Şekil 5). Level 2 ve Level 3’ ün aktif olması için önlerindeki onay kutularının işaretli olması gerekir. 
       ♦ Bevel komutuyla 2 boyutlu yazılara da
(Şekil 6)  eğimli kalınlık verilerek 3 boyutlu obje haline getirilebilir. Şekil 7’ de belirtilen değerler kullanılarak Şekil 8’ deki yazı elde edilebilir.

     
     Şekil 7: Değerler                              Şekil 8: 3 boyut eğimli yazı

 

SPONSORLAR