HİZALAMA (Align)
   ALIGN (Hizalama)
   1.TANITIM
    Aling komutu da hizalama görevi yapmaktadır. Bu komutta kaynak nokta seçildikten hemen ardından aynı numaralı hedef nokta seçimi istenir. Son mesaja Yes seçeneğiyle cevap verilirse, seçilen kaynak noktalar, hedef noktalarla üst üste gelecek şekilde ölçeklendirilir. Yani kaynak objenin genişliği hedef objenin genişliğiyle aynı olur. Align komutuna aşağıdaki yollardan girilir:
    ♦ Klavyeden  ALIGN  veya AL yazılıp Enter
 tuşuna basılır.
       Command:AL

    ♦ Modify Menu ►3d Operations Align     
       (Düzenleme Menüsü
3D Operasyonlar Hizalama)

   2. HİZALAMA YAPMA
    Align komutunu uygulamak için aşağıdaki sıra takip edilir:
    1. Aling komutu çalıştırılır.
       Command:AL

    2. Hizalanacak obje seçilir. Seçme işlemini bitirmek için Enter  tuşuna basılır.
        Select objects: P1                   (Hizalanacak objeleri seçiniz)

        Select objects:                     (Komuta devam etmek için)
    3. Hizalanacak objenin birinci, hedef objenin birinci noktaları tıklanarak seçilir. 
        Specify first source point:P2                          (Birinci kaynak noktayı seçiniz)
        Specify first  destination  point:P3                 (Birinci hedef  noktayı seçiniz)
    4. Hizalanacak objenin ikinci, hedef objenin ikinci noktaları tıklanarak seçilir. 
        Specify  second source point : P4                  (İkinci kaynak noktayı seçiniz)  
        Specify  second destination  point:P5            (İkinci hedef noktayı seçiniz)

    5. Komuta devam etmek için Enter  tuşuna basılır.
        Specify third  source point or :

        (Üçüncü kaynak noktayı seçiniz  veya  )


                                         Şekil 1:Hizalama ve eşitleme 

    6. Objelerin genişliklerinin aynı olması için Yes seçeneği seçilir. Bunun için klavyeden yazılıp Enter  tuşuna basılır. Sonuç Şekil 1’ de görüldüğü gibidir.        
      Scale objects based on alignment points? [Yes/No] : Y 

    7. Aynı kurala göre 2D objelerde hizalanır
(Şekil 2).


                                   Şekil 2: 2D objelerin hizalanması

 

SPONSORLAR