/
/
/
BIPED (İki Ayaklı Canlı)
BIPED (İki Ayaklı Canlı)
   BIPED (İki Ayaklı Canlı)
   
1.TANITIM
    Biped,  program içinde gelen bir iki ayaklı canlı karakteridir. Bu karaktere gerçek biçimde koşturma, yürütme ve zıplama hareketleri verilebilir. Komuta aşağıdaki yollardan girilebilir:
    ♦ Create panel  ►Systems   ►Biped

    ♦ Create menu ►Systems ►Biped

    2.BIPED’ in YERLEŞTİRİLMESİ
    İki ayaklı canlı yerleştirmek için aşağıdaki sıra takip edilir:
    1. Biped  komut düğmesine tıklanarak aktif yapılır.
    2. Sol tuş ekranın herhangi bir yerine tıklanır ve sol tuş basılı tutularak hareket ettirilir. Karşımıza insan iskeleti oluşur
(Şekil 1).

 
      Şekil 1                                                   Şekil 2:”Biped” parametreleri

    3.BIPED’ in BÖLÜMLERİ
    Biped’ in bölümlerine ulaşmak için aşağıdaki sıra takip edilir:
    1. Systems►Biped  yoluyla ekrana bir Biped yani iki ayaklı canlı oluşturulur.
    2. Ekranın sağ tarafına parametreleri yerleşir aşağıdaki düzenlemeler yapılır
(Şekil  2).
      ♦ Body Type (Gövde Tipi) bölümünden gövde tipi seçilir.
        > Skeleton
(İskelet) seçili oldursa iki ayaklı canlı iskelet şeklinde görünür.
        > Male
(Erkek) seçili oldursa iki ayaklı erkek canlı şeklinde görünür (Şekil  3).
        > Female (Kadın) seçili oldursa iki ayaklı kadın canlı şeklinde görünür (Şekil  4).
        > Classic (Klasik) seçili oldursa iki ayaklı canlı klasik şekilde görünür (Şekil  5).

     
         Şekil  3               Şekil 4                   Şekil  5                   Şekil  6

      ♦ Biped’ in bölümleri şunlardır:
        > Arms
(Kollar) onay kutusunun işareti kaldırılırsa kollar omuzlarıyla beraber kaybolur.
        > Neck Links
(Boyun Bağlantısı) kısmına sayı girilirse boyun uzar. Default değer 1’ dir. 2, 3 gibi sayı girilirse boyun uzar. 
        > Spine Links
(Omurga Bağlantısı) kısmına omurga sayısı girilir. Default değer 4’ tür.  
        > Leg Links
(Bacak Bağlantısı) kısmına bacak bağlantı sayısı girilir. Default değer 3’ tür. 
        > Tail Links
(Kuyruk Bağlantısı) kısmına insan hariç iki ayaklı canlılar için kuyruk bağlantısı sayı değeri girilir. Default değer 0’ dır.
        > Ponytail 1/2 Links (Baş Kuyruğu 1/2 Bağlantısı) kısmına değerler girilerek iki ayaklı canlılar için baş kuyrukları eklenir. Default değer  0’ dır.
        > Fingers
(Parmaklar) kısmına ellerdeki parmak sayısı girilir. Default değer 5’ tir. 
        > Finger Links
(Parmak Bağlantıları) kısmına ellerdeki parmakların eklem sayısı girilir. Default değer 1’ dir. Normal değer 3’ tür.
        > Toes
(Ayak Parmakları) kısmına ayaklardaki  parmak sayısı girilir. Default değer 1’ tir.  Normal değer 5’ dir.
        > Toes Links
(Ayak Parmakları Bağlantıları) kısmına ayaklardaki parmakların eklem sayısı girilir. Default değer 1’ dir. Normal değer 2’ dir.
        > Ankle Attach
(Ayak Bileği Bağlantısı) kısmına değer girilerek ayak bileğinin yeri ayarlanır.  Default değer 0.22’ dir.
        > Height
(Yükseklik) kısmına değer girilerek iki ayaklı canlının boyu ayarlanır.  
      ♦  Kol ve bacak parçaları seçilip Move komutuyla eksenler yönünde hareket ettirilerek değişik konumlara getirilebilir
(Şekil 6). Ayrıca her parça ayrı ayrı seçilip rengi değiştirilebilir.

 

SPONSORLAR