/
/
/
SPIRAL STAIR (Helezon - Döner Merdiven)
SPIRAL STAIR (Helezon - Döner Merdiven)
   SPIRAL STAR (Helezon-Döner Merdiven)
    1.TANITIM
    3ds Max programında hazır merdiven çizimlerinden birisi de döner merdiven çizimidir. döner merdiven aracına aşağıdaki yoldan girilir: 
    ♦ Create panel  ►Geometry   Stairs ►Spiral Stair

    ♦ Create menu ►AEC Objects ►Spiral Stair

    2.DÖNER MERDİVEN ÇİZİMİ
    Döner merdiven çizmek için aşağıdaki yol takip edilir:
    1. Ekranda merdivenin başlayacağı yere sol tuşla tıklanır ve sol tuş basılı tutulur. Sürüklenerek basamak uzunluğu alınır ve sol tuş serbest bırakılır. Daha sonra yükseklik alınır ve sol tuş tekrar tıklanarak döner merdiven taslağı çizilir. Gerekli düzenlemeler ekranın sol tarafındaki parametrelerden yapılır. Düzenlemelerin bir kısmı Straight Stair merdiven tipiyle aynıdır. Burada farklı taraflar belirtilecektir.
    2. Generate Geometry
(Geometri Oluşturma) alt bölümündeki (Şekil 1) Center Pole  (Merkez Direği) onay kutusu işaretlenirse tam ortaya bir silindir çizilir.


      Şekil  1:Geometriler        Şekil 2:Silindir ölçüleri

     3. Center Pole alt bölümünden ölçü ayarları yapılır (Şekil 2).
      ♦ Radius kısmına ortadaki silindirin yarıçap değeri girilir.
      ♦ Segments kısmına segment sayısı girilir.
      ♦  Height kısmına silindirin yükseklik değeri girilir.
    4. Layout  
(Ana Hat) alt bölümündeki kısımlardan merdivenin dönme yönü ve basamak uzunluğu belirlenir (Şekil 3).
      ♦ CCW (Saat İbresinin Ters Yönü) işaretlenirse merdivenin basamakları saat ibresinin ters yönünde yükselir (Şekil 4).
      ♦ CW (Saat Yönü) işaretlenirse basamaklar saat ibresinin yönünde yükselir (Şekil 5). 

    
           Şekil 3: Anahatlar                  Şekil  4:CCW yönü                       Şekil 5:CW yönü

      ♦ Radius kısmına merdivenin diş yarıçap değeri girilir.
      ♦ Revs kısmına basamak helisinin dönüş miktarı girilir.
      ♦ Width kısmına dıştan içe doğru basamak boyu girilir.
    
Not: Önceden çizilmiş Max objelerinin sonradan ölçülerini ve özelliklerini değiştirmek için önce obje seçilir. Daha sonra Modify komut düğmesine tıklanır. Ekranın sağ tarafına yerleşen bölümlerden düzenlemeler yapılır.

 

SPONSORLAR