/
/
/
OBJELERİ BUDAMA (Trim Entities)
OBJELERİ BUDAMA (Trim Entities)
    OBJELERİ BUDA (Trim Entities)

    1.TANITIM
    Çizimlerde, birbirini kesen iki objenin dışarıda kalan kısımlarını budamak veya objenin kendisini tamamen silmek için kullanılan bir komuttur. En çok kullanılan ve büyük kolaylık sağlayan bir komuttur. Değeri çizim yapılırken anlaşılır.
    Komuta aşağıdaki yollardan biriyle girilir:
    ♦ Çizim
(Sketch)  araç çubuğu üzerindeki  Objeleri Buda (Trim Entities)  komut düğmesine tıklanır (Şekil 1).


                    Şekil 1:”Çizim” araç çubuğu ve “Objeleri Buda” komut düğmesi

     Araçlar►Çizim Araçları Budama (Tools Sketch Tools Trim)  yolu kullanılır (Şekil 2).


                                          Şekil 2:”Menü Çubuğu” üzerinde “Araçlar” menüsü

    2.OBJELERİ BUDAMA (Trim Entities) 
 
   Objeleri budamak için aşağıdaki sıra takip edilir:
    1. Objeleri Buda (Trim Entities)  komutu çalıştırılır ve imleç  şekline dönüşür.
    2. Ekranın sol tarafına Budama (Trim) adında özellik yöneticisi görüntülenir (Şekil 3).

  
          Şekil 3:”Budama” özellik yöneticisi                    Şekil 4:Budanacak objeler

    3. Özellik yöneticisinin Seçenekler (Options) bölümünde 5 adet budama tipi bulunmaktadır. Biz burada kullanımı kolay ve pratik olan iki seçeneği anlatacağız.   
        Toplu kırpma (Power trim)  seçeneği seçilirse çok sayıdaki obje art arda budanır. Şekil 4’ de görülen çizimin iç kısmındaki küçük daireler ve eksenler silinecektir.
          > Budamaya başlamak için Mouse işareti soldaki büyük dairenin dışında bir yere getirilir ve sol tuş bastırılır.
          
İşaretleyici sürüklenerek objelerin budanacak yerlerine değdirilir. İşaretin değdiği yerler budanır ve bir iz görülür (Şekil 5). Bu şekilde tüm objeler silininceye kadar devam edilir.

  
             Şekil 5:Budama işlemi                          Şekil 6:Budama işlemi

       ♦ En yakına kadar kırp (Trim to closest)  seçeneğiyle budanacak yerlere tıklanarak  işlem gerçekleştirilir. En çok budama seçeneği budur ve kullanımı kolaydır. İşaretleyici  şekline dönüşür. Bu metot da tıklanan obje kendisine en yakın sınıra kadar budanır (Şekil 6).
    Diğer budama metotlarını merak ediyorsanız deneyebilirsiniz.

  

SPONSORLAR