/
/
/
“YOLA GÖRE KAMERA” ANİMASYONU (Path Constraint)
“YOLA GÖRE KAMERA” ANİMASYONU (Path Constraint)
   YOLA GÖRE KAMERA ANİMASYONU (Path Constraint)
    Önce objeler hazırlanır (Şekil 1). Burada evin odaları dolaşılacaktır. Top düzleminde yol Line komutuyla çizilir ve gerekirse Move komutuyla taşınarak yükseklik verilir (Şekil  2).

 
            Şekil 1:Animasyon objesi                                   Şekil 2:Kamera yolu

    Yola göre kamera animasyonunda Free kamera kullanılır ve aşağıdaki sıra takip edilir:
    1. Free kamerayı  Left  ekranına yerleştirelim Şekil  3).
    2. Kamera seçilir ve Animation menu ►Constraints Pathconstraints komutuna tıklayalım ve yolu seçelim. Kamera yolun üzerine yerleşecektir.
    3. Animasyonla ilgili ayarlar yapmak için Command Panel ► Motion  düğmesine tıklanır. Path Parameters menüsünde Follow onay kutusu işaretlenirse kameranın bakış yönü yola hizalanır. Kameranın kedisiyle ilgili ayarları yapmak için Modify düğmesine tıklanır.
    4. Gerektiğinde kamera Rotate komutuyla döndürülür
(Şekil 4).

  
                 Şekil 3:Kamera ve yol                               Şekil  4:Döndürülmüş kamera

    5. Axis alt bölümünden X, Y, Z eksenlerinden uygun olan seçilir. Gerekirse Flip (Ters) yapılır. Paerspective ekranındayken C harfine basılarak kamera görüntüsüne geçilir. Hız ayarları daha önce anlatıldığı gibidir. Play  düğmesine tıklanarak animasyon çalıştırılır. Şekil 5’ de animasyondan bir kare görülmektedir.


                             Şekil 5:Animasyondan bir kare

SPONSORLAR