/
/
/
EKRAN MENÜLERİ
EKRAN MENÜLERİ
   GENEL EKRAN MENÜSÜ

    3ds Max  programında pencerelerin sol üst kısımdaki [+] işareti üzerine tıklandığında General Viewport Menu  ekrana gelir (Şekil  1) ve aşağıdaki düzenlemeler yapılır:
    1. Maximize Viewport  yazısı üzerine tıklanırsa aktif ekran tam ekran haline gelir. Restore Viewport yazısı üzerine tıklanırsa dörtlü ekrana geri dönülür. Alt+W tuşlarına da basılarak aynı işlem gerçekleştirilir.
    2.Active Viewport  üzerine gelindiğinde ekran isimleri listelenir ve aktif yapılacak ekran ismi üzerine tıklanır.
    3.Disable Viewport üzerine tıklandığında diğer ekranlarda yapılan değişiklikler ekranda  görünmezler. Ayrıca klavyeden tuşuna basılır.
    4. XView  ► Show Statistics üzerine tıklanır veya 7 tuşuna basılırsa ekrandaki objelerin alt obje sayılarını görüntüler.
    5.Show Grids üzerine tıklanır veya G tuşuna basılırsa  ekrandaki ızgaraların görünüp görünmemesi sağlanır.

    
    Şekil 1:Genel ekran  menüsü

    6.  View Cube (Görüntüleme Kübü) yazısı üzerine gelindiğinde komut listesi görüntülenir. Show the View Cube yazısı üzerine tıklanır veya Alt + Ctrl  +  V tuşlarına birlikte basılırsa görüntü küpleri görüntülenir. Tekrar basılırsa görüntülenmez.
    7. SteeringWheels
(Dümen Tekeri) yazısı üzerine gelindiğinde komut listesi görüntülenir. Seçenekleri deneyerek sonuçları görünüz.
    8. Configure Viewports yazısı üzerine tıklanırsa  Viewport Configuration isimli diyalog kutusu görüntülenir. Burada ekranlarla ilgili ayarlar yapılır. Konular geldikçe bu ayarlar anlatılacaktır.

 

    EKRAN DEĞİŞTİRME MENÜSÜ
    3ds Max  programında pencerelerin sol üst kısımdaki  [Front] gibi ekran isimlerinin üzerine tıklandığında The Point – Of – View (POV) Viewport Label Menu ekrana gelir (Şekil 2) ve aşağıdaki düzenlemeler yapılır: 
    1.Cameras
(Kameralar)  yazısı üzerine gelindiğinde ekrana yerleştirilmiş kamera isimleri listelenir. Kamera ismi üzerine tıklanırsa ekran kamera görüntüsüne geçer. 
    2.Lights (Işıklar) 
yazısı üzerine gelindiğinde ekrana yerleştirilmiş ışık isimleri listelenir. Işık ismi üzerine tıklanırsa ekrandaki görüntü ışık görüntüsüne geçer.
    3.Perspective, Top gibi ekran isimlerin üzerine tıklandığında ekranların görünümü değişir.

 
                             Şekil  2:Ekran değiştirme menüsü

 

    OBJE GÖRÜNTÜLEME MENÜSÜ
    3ds Max  programında pencerelerin sol üst kısımdaki  [Realistic] gibi isimlerin   üzerine tıklandığında  The  Shading Viewport Label Menu
(Görüntüleme Menüsü) ekrana gelir (Şekil 3) ve aşağıdaki düzenlemeler yapılır:  
    1. Realistic yazısı üzerine tıklanırsa ekrandaki obje gerçek renginde ve gerçek malzemeyle kaplanır ve ekranın ışığıyla aydınlandırılırlar.
    2. Hidden Line yazısı üzerine tıklanırsa ekrandaki obje telkafes konumuna geçer ve arkadaki kenarları gizlenir.
    3.Wireframe yazısı üzerine tıklanırsa ekrandaki obje telkafes konumuna geçer . F3 tuşu da aynı görevi yapar.
    4. Edged Faces yazısı üzerine tıklanırsa ekrandaki objenin poligon kenarları aydınlatılır.
    5. Stylized yazısı üzerine gelindiğinde diğer görüntülenme çeşitleri listelenir. Sonuçları deneyerek görünüz.
    6. Viewport Background yazısı üzerine gelindiğinde arka plan yerleştirme seçenekleri görüntülenir.


 Şekil 3:Görüntüleme menüsü

 

SPONSORLAR