CHANNEL (Kanal)
   CHANNEL (Kanal)
   
1.TANITIM
    Channel komutu, 2 boyut C şeklinde kapalı obje elde etmek için kullanılır. Channel komut aracına aşağıdaki yollardan girilir:
     ♦  Create panel  ►Shapes  ►Extended Splines ► Object Type ►Channel

     ♦  Create menu ►Extended Shapes ►Channel

    2.PARAMETERS (Parametreler)
    Channel komut aracı aktif olduktan sonra ekranın herhangi bir yerine tıklanır ve çapraz sürüklenerek kanalın diğer köşesi oluşturulur. Mouse ileri doğru hareket ettirilerek iç kenarlar oluşturulur ve tekrar tıklanır. Ölçüleri ekranın sağ tarafındaki komut panelinin altında bulunan Parameters bölümünde düzenlenir (Şekil  1).
    1. Length kısmına Y ekseni yönünde kanalın uzunluk değeri girilir.
    2. Width kısmına X ekseni yönünde kanalın genişlik değeri girilir.
    3. Thickness  kısmına  kanalın genişlik değeri girilir
(Şekil 2).
    4. Sync Corner Fillets onay kutusu işaretlenirse Corner Radius 1 kısmına  girilen değere göre kanalın iç taraftaki köşeleri de aynı anda yuvarlatılır
(Şekil  3).
    5. Eğer Sync Corner Fillets onay kutusu işaretlenmezse Corner Radius 1 kısmına dış köşeler için,  Corner Radius 2 kısmına iç köşeler için köşe yuvarlatma değerleri ayrı ayrı girilir.

    
   Şekil 1:Parametreler               Şekil 2:Kanal                  Şekil 3:Yuvarlatılmış köşeler                

 

SPONSORLAR