/
/
/
BUMP (Kabartma Oluşturma)
BUMP (Kabartma Oluşturma)
   BUMP (Kabartma)
    Bir obje üzerine malzeme kaplandığı zaman Bump aracıyla kabartılır. Beyaz renkli bölgeler dışa doğru kabartılır, siyah renkli bölgeler içeri doğru çekilir. Her renk işleme tabi tutulabildiği gibi en iyi sonuç siyah beyaz renklerde oluşur.
    Kabartma oluşturmak için aşağıdaki sıra takip edilir:
    1. Kaplanacak obje oluşturulur.
    2. Material Editor çalıştırılır ve boş bir slot seçilir.
    3. Maps menüsündeki
(Şekil 1)  Diffuse Color kanalındaki None yazılı düğme üzerine tıklanır.

 
              Şekil 1:Maps menüsü                                                              

    4. Material/Map Browser panelinden  Nature.mat (Doğal Malzemeler) üzerine tıklanır (Şekil 2).  Görüntülenen listeden Opacity:Map#2 (flower6p.tga) üzerine çift tıklanarak Diffuse Color kanalına atanır. 
    5. Bump
(Kabartma) kanalına da aynı kaplama atanır. Amount (Miktar) değeri biraz yüksek tutulur.


                                      Şekil 2:Doğal malzemeler
    6. Maps kanallarındaki düzenlemeler seçili slota otomatik aktarılır. Slottaki malzeme  düğmesine tıklanarak seçili objeye atanır. Kaplamanın görünmesi için  düğmesine tıklanır. Bump değerine (–) değer verilirse tam tersi olur.
    7. Render yapılarak sonuç görülür
(Şekil 3).

  
            Şekil  3:Kabartma resim                              Şekil  4:İçe doğru kabartma

    8. Bazı şekillerde iki tarafı da kaplanacaksa 2-Sided işaretlenir. Sizde aynı yolu takip ederek yağlı boyayla çizilmiş gibi kabartma resimler elde edebilirsiniz.
    9. Bump kanalının Amount
(Miktar) değeri – (eksi) değer de biraz yüksek tutulur ve Diffuse Color kanalındaki ismin üzerindeki sağ tıklanıp Clear komutuyla silinip Render alınırsa obje üzerinde çöküntü meydana gelir  (Şekil  4).
    Not: Tüm kaplamalara yukarıda anlatıldığı gibi kabartma verilebilir. Kabartma yüksekliği her renge göre değişir.
 

SPONSORLAR