PUSH (İtme)
   PUSH (İtme)
   
1.TANITIM
     Push komutu objelerin seçilen kenarlarını içeri doğru veya dışarı doğru iterek köşe noktalarına dik şekil verirler. Komuta aşağıdaki yollardan girilebilir:
     ♦ Modify panel  ► Modifier List ►Object − Space Modifiers ►Push

     ♦ Modifiers menu ►Parametric Deformers ►Push

    2.İTEREK ŞEKİL OLUŞTURMA
    İterek  şekil elde etmek için aşağıdaki yol takip edilir:
    1. Obje oluşturulur.  Radius=15, Height=120, Height Segments=20 ve Sides=30 değerlerinde bir silindir oluşturalım.
    2. Modify panel►Modifier List►Selection Modifiers ► Mesh Select komutunun  Vertex alt objesini kullanarak silindirin belli bir bölgesini Front ekranında pencere yöntemiyle seçelim
(Şekil 1).
    3. Push komutunu çalıştıralım ve Parameters bölümündeki Push Value kısmına 10 yazalım (Şekil  2). Seçilen bölge dışa doğru itilerek şekillendirilir (Şekil 3). Push Value kısmında sayının önüne –  (eksi) değer yazılırsa şekil içe doğru meydana gelir (Şekil 4).     

  
        Şekil 1                          Şekil 2:Parametreler                    Şekil 3                   Şekil 4

 

SPONSORLAR