STRETCH (Uzatma-Sündürme) 1.TANITIM Stretch komutuyla objeler karşılıklı iki ucundan çekilerek uzatılırlar. İki uç bastırılırsa objelerin şişmesi sağlanır. Limit değerleri verilerek belirlenen bölgede işlem yapılabilir. Stretch komutuna aşağıdaki yollardan girilir:
♦ Modify panel ►Modifier List ► Object − Space Modifiers ►Stretch
♦ Modifiers menu ► Parametric Deformers ►Stretch2.OBJELERİ UZATMA Objeleri sündürmek için aşağıdaki yol takip edilir: 1. Obje oluşturulur ve seçilir. Sphere komutuyla Radius=50 ve Segments =50 değerinde bir küre oluşturalım (Şekil 1). Resim 1:Küre Şekil 2:Parametreler 2. Stretch komutu çalıştırılır. Parameters bölümünde aşağıdaki düzenlemeler yapılır (Şekil 2). ♦ Stretch alt bölümünde Stretch kısmına 1, Amplify(Genişleme) kısmına 2 değerini yazalım.
♦ Stretch axis alt bölümünden eksen seçilir.
♦ Limits alt bölümünde Limit Effect onay kutusu işaretlenir. Upper Limit kısmına 50 değerini yazalım. Sonuç Şekil 3’deki gibi olacaktır. Şekil 3:Uzatılmış küreNot: Parameters bölümündeki değerler değiştirilerek sınırsız sayıda obje elde edilir. Şekillerin düzgün görünmesi için segment sayıları yüksek olmalıdır.